diumenge, 13 de gener del 2013

LLEGIR, UNA MANERA DE SER.


La veritat és que no recordo que va ser el que em va impulsar a llegir. És possible que fos perquè la meva mare sempre em llegia de petita i, com sempre diu ella, possiblement com amb un any ja parlava perfectament, això va afavorir aquesta "comunicació lectora" entre llibre, mare i filla.
El primer llibre que vaig llegir amb l'ajuda de la meva mare va ser la Blancaneus. Segurament va ser perquè quan nosaltres érem petits el que ens llegien i el que llegíem a la llar d'infants eren contes com: la Caputxeta, la Bella Dorment..
El llibre que recordo haver llegit sola, a més d'haver-lo llegit amb la meva mare (que sempre m'ha acompanyat en les primeres lectures) va ser un que es titulava "Varias historias de los hermanos Grimm". Era un llibre que reunia més d'una historia potser en tenia set o vuit i recordo que m'encantava però a l'hora el considerava el llibre interminable perquè fins que tornava a llegir la primera historia havien passat dies i per a mi era com si en tornès a llegir de noves.
Llegeixo perquè m'agrada. El llegir és una de les meves maneres de ser ja que fins i tot em considero una lectora força capritxosa perquè si el llibre que he de llegir no m'agrada, m'és molt difícil continuar-lo o començar-lo. Sincerament crec que no podria viure sense la lectura ja que quan porto un temps sense llegir ho trobo a faltar. I si el llibre que llegeixo m'agrada, me l'emporto a tot arreu, igual que un nen petit amb una joguina.
Un dels meus personatges literàraris preferits sempre, des  de que el vaig descobrir, ha sigut Geronimo Stiltton ja que totes les seves aventures t'enganxen de tal manera que no pots escapar-ne, no pots parar de llegir ja que hi entres de cap i sembla que siguis tu mateix qui viu els moments i parla amb els seus companys. 


Ei, a http://www.volsllegir.cat pots trobar les últimes novetats en llibres, els mes llegits i els mes venuts. APROFITA-HO I SI ETS UN AMANT DE LA LECTURA ENTRA-HI! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada